Mary Jardin Terbang Tinggi Dengan Kerjasama Dari AirAsia |
AirAsia,
satu nama yang cukup dikenali oleh setiap rakyat Malaysia kan. Yang suka naik
kapal terbang tu nama AirAsia ni kira dah sinonim, dah sebati dalam diri masing
masing
Yela tambang
terlajak murah kan, kalau kena masa dia, perghh boleh dapat dengan nilai 10
hengget je. Iyer seploh hengget tauuu, kalah tambang bas. Bas dari KL ke KB pun
dah nak capai 50 hengget kan, masa pun terlajak jimat jadinya
Disebabkan
tiket zaman sekarang ni terlajak murah, maka ramai la geng geng travellers dan
backpackers timbul kan. Jann pun ada la pernah terjebak, sekarang dah insaf
sekejap. Ingat nak round Malaysia dulu cuti cuti dalam negara. Hihi
Tu pun tak
habis pusing lagi satu Malaysia. Dah boleh dah ni pilih satu destination untuk
bercuti kan 😉
Mary Jardin Terbang Tinggi Dengan Kerjasama Dari AirAsia
Ohh ya. Ada
tujuan sebenarnya artikel ni ditulis. Nak cakapnya yang Mary Jardin dah kembangkan
sayap, dah terbang tinggi ke merata Malaysia dah dengan kerjasama dari
AirAsia
Wehuuu
syoknya geng Mary Jardin affiliates
Kalau sesape
yang naik AirAsia tu, sila la belek belek majalah niaga tu ye. Nanti jumpalah
tu satu page berkenaan barangan Mary Jardin
Kalau tak
jumpa juga, lain kali kena la naik lagi
Boleh tengok
gambar kat bawah ni antara gambar yang #maryjardinian lovers ambil dalam
inflight magazine dan juga antara corak gambar bakal ada nanti ❤
Satu muka penuh Artikel Dr Maryam |
Iklan skincare Mary Jardin |
Yang ni bakal ada nanti |
Yang ni bakal ada nanti |
Yang ni bakal ada nanti |
Pengiklanan
Produk Malaysia Ke Luar Negara
Dengan
collaboration dengan AirAsia ni, makin besar la langkah Mary Jardin kan. Aim to
be internationally dalam masa beberapa tahun ni. Haritu pun dah ada meeting
dengan syarikat dari Rusia, harapnya menjadi. In sha Allah dengan izin Allah
Jann ni
sebenarnya adalah seorang yang sangat sangat happy bila tengok produk buatan
rakyat Malaysia kat luar negara. Yep seriously, tak tahu kenapa, tapi hati pun
turut terharu bila ada ternampak orang luar negara sukakan produk kita.
Maksudnya rakyat Malaysia ni pun berkebolehan tinggi la kan bila ada yang suka
Anda tak
bangga? Jann sangat bangga menjadi rakyat Malaysia. Hihi mentang mentang nak
mengundi ni kan, kita pancing undi sikit :p
Tak
semestinya Mary Jardin la, mana mana produk pun Jann sokong. Makanan ke,
pakaian ke, produk kecantikan, atau kosmetik sekalipun, sebab itu membuktikan
yang negara kira pun mampu mengeluarkan rakyat yang berkualiti dan produktif
Ok back to
Mary Jardin, dengarnya nanti pun akan ada collaboration dengan negara luar yang
lain seperti India, Indonesia dan dotdotdot. Rahsiaa hehehe nanti Jann up kat
posting lain ya
Strategi
Pemasaran Online Baru Yang Lebih Efektif
Ok kembali
pada collaboration dengan AirAsia dan yang lainnya tadi, sebenarnya medium
pemasaran secara online dan offline ni sangat sangat membantu para agent untuk berbisnes dengan Mary
Jardin. Ye la, mana taknya bila orang tengok iklan Mary Jardin kat mana mana,
semestinya dia akan cari cara atau agent untuk dapatkan sesuatu produk tu
Selain lebih
memperkenalkan Mary Jardin kepada orang ramai di serata tempat, sangat
memudahkan urusan agent kan. HQ kenalkan secara permukaan, dan agent yang akan
elaborate tentang sesuatu produk tu dengan lebih panjang kepada para customer
Mary Jardin
ni kan, kalau sesape yang dulunya ikuti perkembangan dia akan tahu yang Mary
Jardin cuma guna pengiklanan Zero Cost Marketing. Iyep, yang ada cuma
penggunaan facebook dan medium pemasaran yang lain contohnya instagram dan
melalui web
Tapi jangan
tak tahu yang walaupun guna medium marketing yang FREE, jualan tetap mencapai 1
juta dalam masa 3 bulan baru beroperasi! Fuhhh hebat
Kuasa
Facebook kan, jangan pertikai. Facebook ni merupakan satu strategi pemasaran online baru yang lebih efektif berbanding secara offline. Boleh dikatakan dalam setiap keluarga di
Malaysia, 30% je yang takde socmed (social media: FB, instagram, wechat,
whatsapp etc)
Tapi tu
kisah awal awal penubuhan dulu, sekarang ni Mary Jardin dah melangkah setapak
demi setapak makin jauh dahh. Bermula dengan iklan kat radio Ikim.fm, Mary
Jardin masuk TV dan seterusnya sekarang ni dah joint collaboration dengan
AirAsia pula ❤❤
Dr Maryam dalam TV Alhijrah |
Dr Maryam dan suami dalam paper Sinar Harian |
Tak cukup ke
dengan iklan di Facebook sahaja?
Yess, tak
cukup. Kita kan kalau nak perjalanan bisnes kita smooth atau nak sustained di
dalam industri, kita mestilah kena cater semua jenis medium pemasaran kan.
Kalau kata dengan Facebook sahaja memang tak cukup. Kenapa agaknya ya?
Sebabnya,
kalau perasan kan, makcik makcik yang kat rumah tu kebanyakannya memang takde
Facebook. Handphone pun guna yang bukan smartphone, jadi mana nak ada akaun
Facebook kan. Lagipun, orang lama ni lebih percaya apa yang mereka nampak dalam
TV, yang keluar iklan gah kat TV
So untuk
golongan ini kita guna medium pemasaran yang lain yang boleh catch minat mereka
iaitu melalui televisyen, surat khabar dan juga stesen radio. Kita tarik minat
mereka yang lagi 30% macam Jann tulis kat atas tadi
Nak bisnes
makin maju kena buat macam tu la kan. Kita buka langkah satu persatu pastu lama
lama nanti dah boleh berlari dah, tak payah pandang belakang lagi. Online dan
offline haruslah selari kan
Ok, terima kasih sebab sudi baca. Jumpa lagi
Mary Jardin Every Woman’s Dream
Salam Cantik Secara Semulajadi dari saya,
No comments:
Post a Comment
Komen anda amat dihargai. Terima kasih daun keladi :)